Zilton

Gentlemen’s fashion

Declercq & Declercq, een bedrijf met een lange traditie in het ontwerpen van “gentlemen’s trousers”, spreekt vooral de sterke, verzekerde en modebewuste man aan.  Men was er zich echter van bewust dat de naam van de collectie herenbroeken, Oliver, wat flets was en niet voldoende werd geassocieerd met het product.  Remarkable werd gevraagd een nieuwe naam te zoeken die een aura zou hebben van kwaliteit, elegantie en duurzaamheid, kenmerken die het bedrijf hoog in het vaandel voert.

Declercq & Declercq wilde een korte naam, die uit grafische overwegingen nog altijd twee vertrouwde letters uit de oude naam zou bevatten.  Het bleek het meest aangewezen om een neologisme te creëren waarvan de klanken bepaalde connotaties zouden hebben, zoals de letter Z iets mysterieus en mannelijks toevoegt.  Uiteindelijk werd geopteerd voor de naam ZILTON.

De nieuwe naam bleek een succesverhaal.  Het bedrijf gaf een krantje uit met het fictieve verhaal van Victor ZILTON, geschreven door Remarkable, wat bijdroeg tot de mythevorming rond het nieuwe merk.  De naamsverandering heeft van ZILTON een referentiemerk gemaakt én heeft geleid tot een aanhoudende stijging van de omzet.

Terug naar overzicht

Meer cases

Unieke unie Het NCMV (Nationaal Christelijk MiddenstandsVerbond) is de verzameling van organisaties,…

Efficiënte contactoren In 2008 besliste GE Power Controls om een van zijn…

Daikin: Heating and Cooling Comfort Daikin Europe is de uitvalsbasis voor de…

From soya to plant   A clear brand strategy provides structure and…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics