Sporza

Sport Specialist

De zomer van 2004 was ‘de moeder van alle sportzomers’, met een uitgebreid aanbod aan populaire sportieve evenementen, die door de openbare omroep werden uitgezonden. Om de positionering van één en Canvas/Ketnet niet in de war sturen en om auteursrechtelijke redenen (Sporza kan men niet bekijken in Nederland) richtte de VRT een nieuwe zender op om tijdelijk alle sportevenementen te coveren.

De naam Sporza was al eerder door de mensen van de openbare omroep zelf bedacht, maar niet weerhouden. Remarkable overtuigde de VRT toch van het communicatieve potentieel van dit naamvoorstel. En met succes, want ondertussen is Sporza zeker geen tijdelijk project meer, maar een sterke en welluidende naam op vlak van verslaggeving in de sport, op tv, radio en internet.

Terug naar overzicht

Meer cases

Intelligent selling software Aramis Software ging in 1998 op zoek naar een…

Easy times! In mei 2005 lanceert Tiense Suikerraffinaderij een nieuw product, 750…

Toegankelijke communicatie Assurnet ontwikkelde een solide en veilig communicatienetwerk tussen verzekeringsmaatschappijen en…

AHEAD start YESS, een internationaal consultancybureau in human resources, stond voor Young…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics