Sporza

Sport Specialist

De zomer van 2004 was ‘de moeder van alle sportzomers’, met een uitgebreid aanbod aan populaire sportieve evenementen, die door de openbare omroep werden uitgezonden. Om de positionering van één en Canvas/Ketnet niet in de war sturen en om auteursrechtelijke redenen (Sporza kan men niet bekijken in Nederland) richtte de VRT een nieuwe zender op om tijdelijk alle sportevenementen te coveren.

De naam Sporza was al eerder door de mensen van de openbare omroep zelf bedacht, maar niet weerhouden. Remarkable overtuigde de VRT toch van het communicatieve potentieel van dit naamvoorstel. En met succes, want ondertussen is Sporza zeker geen tijdelijk project meer, maar een sterke en welluidende naam op vlak van verslaggeving in de sport, op tv, radio en internet.

Terug naar overzicht

Meer cases

Heerlijke souvenirs In 1997 lanceerde GB een nieuw en specifiek huismerk. Hieronder…

Vitaliteit troef! In 1999 deed een nieuwe commerciële televisiezender zijn intrede op…

Een intense wijnsmaak Stassen vroeg Remarkable om een sprankelende merknaam te bedenken…

Een golf van energie In 2002 lanceerde Coca-Cola een nieuw drankje voor…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics