Portima

Toegankelijke communicatie

Assurnet ontwikkelde een solide en veilig communicatienetwerk tussen verzekeringsmaatschappijen en -makelaars. Rond eind 1999, fusioneerde Assurnet met een aantal partners om zo een betere service level te garanderen aan de verschillende makelaars. Remarkable werd betrokken bij de merkcreatie van dit nieuwe netwerk.

Remarkable organiseerde een BrandStorm sessie waarbij naamvoorstellen werden bedacht rond toegankelijkheid, kwaliteit en betrouwbaarheid. Een van de belangrijkste beslissingscriteria was de differentiatiekracht ten opzichte van de concurrentie in de verzekeringsmarkt. Uiteindelijk viel de keuze op de merknaam Portima als beste keuze voor het nieuwe merk. De ‘port’ stam verwijst naar de geborgenheid en toegankelijkheid van een deur, maar ook naar het firmament en de betrouwbaarheid van een veilige haven.

Terug naar overzicht

Meer cases

Toegankelijke communicatie Assurnet ontwikkelde een solide en veilig communicatienetwerk tussen verzekeringsmaatschappijen en…

Dexia wordt Belfius Eind 2011 kwam de holding Dexia in ernstige financiële…

Vitaliteit troef! In 1999 deed een nieuwe commerciële televisiezender zijn intrede op…

Nutritional solutions In 1994 kocht het management van het toenmalige BP Nutrition…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics