Portima

Toegankelijke communicatie

Assurnet ontwikkelde een solide en veilig communicatienetwerk tussen verzekeringsmaatschappijen en -makelaars. Rond eind 1999, fusioneerde Assurnet met een aantal partners om zo een betere service level te garanderen aan de verschillende makelaars. Remarkable werd betrokken bij de merkcreatie van dit nieuwe netwerk.

Remarkable organiseerde een BrandStorm sessie waarbij naamvoorstellen werden bedacht rond toegankelijkheid, kwaliteit en betrouwbaarheid. Een van de belangrijkste beslissingscriteria was de differentiatiekracht ten opzichte van de concurrentie in de verzekeringsmarkt. Uiteindelijk viel de keuze op de merknaam Portima als beste keuze voor het nieuwe merk. De ‘port’ stam verwijst naar de geborgenheid en toegankelijkheid van een deur, maar ook naar het firmament en de betrouwbaarheid van een veilige haven.

Terug naar overzicht

Meer cases

Sport Specialist De zomer van 2004 was ‘de moeder van alle sportzomers’,…

Easy times! In mei 2005 lanceert Tiense Suikerraffinaderij een nieuw product, 750…

Een intense wijnsmaak Stassen vroeg Remarkable om een sprankelende merknaam te bedenken…

Lumineus idee GE Industrial Belgium vroeg Remarkable een nieuwe naam te bedenken…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics