Portima

Toegankelijke communicatie

Assurnet ontwikkelde een solide en veilig communicatienetwerk tussen verzekeringsmaatschappijen en -makelaars. Rond eind 1999, fusioneerde Assurnet met een aantal partners om zo een betere service level te garanderen aan de verschillende makelaars. Remarkable werd betrokken bij de merkcreatie van dit nieuwe netwerk.

Remarkable organiseerde een BrandStorm sessie waarbij naamvoorstellen werden bedacht rond toegankelijkheid, kwaliteit en betrouwbaarheid. Een van de belangrijkste beslissingscriteria was de differentiatiekracht ten opzichte van de concurrentie in de verzekeringsmarkt. Uiteindelijk viel de keuze op de merknaam Portima als beste keuze voor het nieuwe merk. De ‘port’ stam verwijst naar de geborgenheid en toegankelijkheid van een deur, maar ook naar het firmament en de betrouwbaarheid van een veilige haven.

Terug naar overzicht

Meer cases

Een vloeiende netwerk De Belgische gasmaatschappij, Distrigas, besliste in november 2001 om…

Leve Livios! In 1998 lanceerde Bouwwereld/Batimonde een portaalsite voor de Belgische bouwsector.…

Federatie van partners voor werk Upedi gaat in 2002 op zoek naar…

Easy times! In mei 2005 lanceert Tiense Suikerraffinaderij een nieuw product, 750…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics