Oligusto

Fijnere vleeswaren met olijfolie

Ter Beke Fresh Food Group vroeg aan Remarkable een sterke merknaam te creëren voor een nieuwe productcategorie: heerlijke kwaliteitsvleeswaren, verfijnd met olijfolie. Een gezond èn smakelijk antwoord op onze groeiende behoefte aan een verantwoorde voeding.

Ter Beke wilde een nieuw merk lanceren dat tegelijk associaties maakt met lekkernijen, smaakvol vlees en met het gezonde en zuiderse van olijfolie. Uit de reeks mogelijke merknamen kwam Oligusto als beste keuze. Deze merknaam heeft een warme klank dankzij de samentrekking van de zuiderse woorden ‘oli’ en ‘gusto’. Het is een open merknaam omwille van de begin- en eind-‘O’. En de ‘oli’-stam verwijst letterlijk naar olie en naar olijven.

Terug naar overzicht

Meer cases

Een golf van energie In 2002 lanceerde Coca-Cola een nieuw drankje voor…

Nutritional solutions In 1994 kocht het management van het toenmalige BP Nutrition…

Een vloeiende netwerk De Belgische gasmaatschappij, Distrigas, besliste in november 2001 om…

Heerlijke souvenirs In 1997 lanceerde GB een nieuw en specifiek huismerk. Hieronder…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics