KBC

KBC: betrouwbare bank- en verzekeringspartner

In 1998 beslissen drie belangrijke financiële instellingen om hun krachten te bundelen: ABB Verzekeringen, CERA Bank en KB. Voor deze multikanaal bank-verzekeraar – een combinatie van bank en verzekering die de klant benadert via verschillende kanalen – was het management op zoek naar een passende naam. Toonaangevend op de Belgische markt en met internationale ambities.

Tijdens een intensieve periode van 3 maanden werden alle mogelijke strategische opties en scenario’s grondig getoetst en ook 2 BrandStorm sessies georganiseerd. De betrokken partijen beslisten om volop te gaan voor een eenvoudige en transparante oplossing. Het merk KBC zag het licht en groeide als KBC groep uit tot een vooraanstaande financiële speler in België en Centraal- & Oost-Europa.

Terug naar overzicht

Meer cases

Vloeiende rebranding In 1999 ging Depraetere Industries op zoek naar een nieuw…

Zeker lekker! Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing VLAM, stelde in…

From soya to plant   A clear brand strategy provides structure and…

Great food for you In de lente van 1996 beslisten enkele creatieve…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics