Greenyard Foods

Vers van het veld

In 2011 bundelen de bedrijven PinguinLutosa* en Scana Noliko de krachten tot een nieuwe groep die actief is in verse voedingsproducten, groenten en aardappelen, zowel ingevroren als niet ingevroren. De nieuwe groep ging op zoek naar een sterk merk dat het geheel van de activiteiten omvatte.

Na een strategische overlegronde met de sleutelfiguren van de groep presenteerde Remarkable een reeks mogelijke naamvoorstellen. Uiteindelijk viel de keuze op Greenyard Foods, een verwijzing naar de authentieke ‘vers van het veld’ aanpak. Greenyard Foods bestaat uit eenvoudige Engelse woorden die samen een stevige en toegankelijke merknaam vormen. Centraal staat een eerlijk product, geproduceerd vanuit een sterke passie voor het beroep en groot respect voor de natuur.

Inmiddels creëerde Remarkable ook de bijhorende visuele identiteit. De typografie van het logo wordt gekenmerkt door een stevige stam met organische rondingen. De kleuren weerspiegelen versheid, een verwijzing naar de hoofdactiviteit van het bedrijf die ook terug te vinden is in het symbool als gestileerde velden.

*Ondertussen maakt Lutosa niet langer deel uit van de groep, de aardappeldivisie werd verkocht aan McCain.

Terug naar overzicht

Meer cases

Protecting your human capital De arbeidsongevallenorganisatie die ontstond uit de fusie van…

Op Europees niveau EURid is de organisatie die door de Europese Commissie…

Vers van het veld In 2011 bundelen de bedrijven PinguinLutosa* en Scana…

Sheet metal working De LVD Group is een wereldwijde producent van een…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics