Glacio

Ice Cream Designers

De geschiedenis van Glacio start in 1972. Aanvankelijk wordt er in deze Belgische fabriek roomijs geproduceerd onder de merknaam Pinti. 10 jaar later wordt Pinti overgenomen door Schöller, en zet zijn bestaan verder als productie-unit van Mövenpick. Na een passage als onderdeel van Nestlé, besluit het lokale management in 2003 onafhankelijk verder te groeien onder de nieuwe bedrijfsnaam Glacio.

Glacio kwam zelf op de proppen met de naam voor het nieuwe bedrijf, maar hieraan moest nog een sterke visuele identiteit worden gekoppeld. De identiteit moest vooral de smaak, originaliteit en design van de producten weerspiegelen. Het logo met de kolibrie en de warme kleuren voldoet aan al deze criteria. Ondertussen is het logo al enigszins aangepast, maar de kolibrie is nog niet gaan vliegen. Die staat symbool voor optimisme en een vreugdevol leven, een perfecte match met het imago dat Glacio zich wil aanmeten.

Terug naar overzicht

Meer cases

De Samsonite Company is wereldberoemd voor het maken van bagage, variërend van…

In the picture: smartphoto Om een postorderconcept rond foto-afwerking te introduceren, werd…

Ice Cream Designers De geschiedenis van Glacio start in 1972. Aanvankelijk wordt…

Meetjesland: Maak het mee! Regiomarketing zit in de lift. Ook het Meetjesland…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics