Fintro

Financiële introductie

In 2005 ging de Belgische bank Krediet aan de Nijverheid, een dochterbedrijf van het toenmalige Fortis (nu BNP Paribas Fortis), op zoek naar een nieuwe identiteit. Het imago van deze bankengroep zat niet langer op dezelfde lijn als zijn producten en doelgroepen. Remarkable werd ingeschakeld voor de ontwikkeling van passende naam.

Fintro is het merk van 310 zelfstandige bankagenten en verzekeringsmakelaars binnen de BNP Paribas groep (endorsement) is. De nieuwe naam verwijst naar de Fintro agent die zijn klanten introduceert in een wereld vol financiële mogelijkheden en opportuniteiten. De nieuwe naam weerspiegelt vlekkeloos hoe deze financiële instelling zich wil positioneren op de markt: als een ‘fighter brand’. Deze onderscheidende identiteit helpt Fintro nog steeds bij de verdere uitbouw.

Terug naar overzicht

Meer cases

Professional Partnership In 1997 kwam er een alliantie tussen de afdelingen voor…

Een vloeiende netwerk De Belgische gasmaatschappij, Distrigas, besliste in november 2001 om…

Betrouwbaarheid voorop In 2001 fuseerden de dienstengroepen Boerenbond (BB) en het Verbond…

Aansluitend op de merkontwikkeling van het nieuwe DIY brand Handy Home, zorgde Remarkable…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics