Curalia

Gezond samenwerkingsverband

In 2010 stelde de VoorzorgsKas voor de Apotheker/Caisse de Prévoyance des Pharmaciens (VKA-CPP) de vraag aan Remarkable Europe om na te gaan of de tijd niet rijp is om van naam en logo te veranderen. Deze lange en tweetalige naam strookte met het vernieuwende imago dat deze organisatie wou communiceren.

Curalia komt heel goed tegemoet aan de gestelde criteria: vlot toegankelijk en uitspreekbaar, verwijzend naar de sector van medische zorgverleners (‘cura’ is Latijn voor zorg) en een financieel gezond partnership (‘alliantie’). Ook het logo werd aangepakt en opgefrist, maar bleef voldoende herkenbaar voor alle betrokken partijen.

Terug naar overzicht

Meer cases

Sport Specialist De zomer van 2004 was ‘de moeder van alle sportzomers’,…

Een vloeiende netwerk De Belgische gasmaatschappij, Distrigas, besliste in november 2001 om…

Toegankelijke communicatie Assurnet ontwikkelde een solide en veilig communicatienetwerk tussen verzekeringsmaatschappijen en…

Leve Livios! In 1998 lanceerde Bouwwereld/Batimonde een portaalsite voor de Belgische bouwsector.…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics