Curalia

Gezond samenwerkingsverband

In 2010 stelde de VoorzorgsKas voor de Apotheker/Caisse de Prévoyance des Pharmaciens (VKA-CPP) de vraag aan Remarkable Europe om na te gaan of de tijd niet rijp is om van naam en logo te veranderen. Deze lange en tweetalige naam strookte met het vernieuwende imago dat deze organisatie wou communiceren.

Curalia komt heel goed tegemoet aan de gestelde criteria: vlot toegankelijk en uitspreekbaar, verwijzend naar de sector van medische zorgverleners (‘cura’ is Latijn voor zorg) en een financieel gezond partnership (‘alliantie’). Ook het logo werd aangepakt en opgefrist, maar bleef voldoende herkenbaar voor alle betrokken partijen.

Terug naar overzicht

Meer cases

Cruisair Capaciteit In 2000 deed Samsonite een beroep op Remarkable voor de…

Nutritional solutions In 1994 kocht het management van het toenmalige BP Nutrition…

Vitaliteit troef! In 1999 deed een nieuwe commerciële televisiezender zijn intrede op…

Dexia wordt Belfius Eind 2011 kwam de holding Dexia in ernstige financiële…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics