Curalia

Gezond samenwerkingsverband

In 2010 stelde de VoorzorgsKas voor de Apotheker/Caisse de Prévoyance des Pharmaciens (VKA-CPP) de vraag aan Remarkable Europe om na te gaan of de tijd niet rijp is om van naam en logo te veranderen. Deze lange en tweetalige naam strookte met het vernieuwende imago dat deze organisatie wou communiceren.

Curalia komt heel goed tegemoet aan de gestelde criteria: vlot toegankelijk en uitspreekbaar, verwijzend naar de sector van medische zorgverleners (‘cura’ is Latijn voor zorg) en een financieel gezond partnership (‘alliantie’). Ook het logo werd aangepakt en opgefrist, maar bleef voldoende herkenbaar voor alle betrokken partijen.

Terug naar overzicht

Meer cases

The smart ICT alternative Na de overname door SUEZ Energy Services, ging…

Financiële introductie In 2005 ging de Belgische bank Krediet aan de Nijverheid,…

Van VKG-CPM naar Amonis In 2002 vroeg verzekeraar VKG-CPM (VoorzorgsKas voor Geneesheren…

Sport Specialist De zomer van 2004 was ‘de moeder van alle sportzomers’,…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics