Amonis

Van VKG-CPM naar Amonis

In 2002 vroeg verzekeraar VKG-CPM (VoorzorgsKas voor Geneesheren - Caisse de Prévoyance des Médecins) Remarkable een nieuwe corporate naam te creëren, die verschillende afdelingen zou overkoepelen. De nieuwe naam moest kort en krachtig zijn, en vlot gebruikt kunnen worden in tweetalig België.

De link naar de activiteit van Amonis is in deze naam in eerste instantie minder duidelijke aanwezig. De naam is afgeleid van een godheid Amon uit de mythologie en verwijst naar een van de acht Egyptische oergoden. Naast het verhaal achter de naam – Amon kwam voor in vele geneeskrachtige spreuken en formules – is het een klinkende naam, die gemakkelijk is uit te spreken en te onthouden.

Terug naar overzicht

Meer cases

Vitaliteit troef! In 1999 deed een nieuwe commerciële televisiezender zijn intrede op…

Vezelcement gevelpanelen Etex Group ging op zoek naar een sterke en wereldwijd…

Aansluitend op de merkontwikkeling van het nieuwe DIY brand Handy Home, zorgde Remarkable…

Fijnere vleeswaren met olijfolie Ter Beke Fresh Food Group vroeg aan Remarkable…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics