Corporate Identity

Geloofwaardigheid moet je verdienen. Door te doen wat je zegt en te zeggen wat je doet. Via een consequente identiteit én de hele communicatie er rond.

Enkele voorbeelden

Vers van het veld In 2011 bundelen de bedrijven PinguinLutosa* en Scana Noliko de krachten tot een nieuwe groep die actief is in verse voedingsproducten, groenten en aardappelen, zowel ingevroren…

Partners in performance Low & Bonar is een internationale groep die een uitgebreid gamma performance materials produceert en aanbiedt. Dit wereldwijde bedrijf is gespecialiseerd in garens, weefsels en vezels, die…

AG: Er zijn nog zekerheden. Fortis Insurance Belgium deed beroep op Remarkable Europe om een nieuwe merkenstrategie uit te tekenen voor zijn verzekeringsactiviteiten. AG Insurance slaat een brug tussen het…

Op Europees niveau EURid is de organisatie die door de Europese Commissie is aangeduid om de .eu domeinnamen te beheren. In 2008 stelde EURid vast niet echt over een consistente…

Sterkte, grootte en uitzicht van een boom worden bepaald door zichtbare en onzichtbare elementen. Door een harmonie tussen wortels, stam, takken en bladerdek. Op eenzelfde manier heeft elk bedrijf nood aan een evenwichtige Corporate Identity.

Uw bedrijfsidentiteit wordt gedragen door een consistente en herkenbare communicatiestijl. Deze zorgt voor een sterk en eenduidig imago en voor een juiste perceptie bij de doelgroep.

Alles begint bij de correcte implementatie van uw logo in de communicatie. Een Brandografie legt daarbij de overkoepelende beeldtaal vast. Daarnaast kan een Huisstijlboek er voor zorgen dat uw logo steeds op de juiste manier wordt afgebeeld en dat zowel grafiek als kleuren, verhoudingen en lettertypes worden gerespecteerd in alle communicatietoepassingen.

Verder helpt een baseline om uw Corporate Brand te ondersteunen en uw bedrijf te differentiëren in de markt. Sommige baselines zijn een puur functionele omschrijving van de bedrijfsactiviteiten. Een creatieve of meer emotionele benadering biedt een andere insteek om de juiste snaar te raken en de doelgroep blijvend te motiveren.

De ontwikkeling van uw Corporate Identity verloopt volgens 6 weloverwogen stappen die gaan van een grondige analyse en expert interviews met de voornaamste stakeholders tot en met de implementatie van de Brand Identity in alle communicatiemateriaal.

Interesse in het Remarkable Housemodel? Vraag het hier aan.

Vragen over welke strategie het best bij u past?

Contacteer ons

Lavagraphics