VOORUIT

10-09-2020 - Gepost door: Thierry Cattoir

Evenmin als eigenlijk de naamsverandering van SP naar sp.a fundamenteel zin had, is de verandering naar Vooruit nog minder gegrond. Zonder de achterban te raadplegen en zonder een inhoudelijk nieuw programma voor te leggen veranderen, is ongezien en te betreuren.

Laat staan hoe je dit uitspreekt in Wallonië of in het buitenland. Of hoe we soms niet jaloers zijn bij naamsveranderingen door anderen. Sociaal of socialist zijn was nog essentieel als begrip; vooruit is toch iedereen?

"Een merkverandering is slechts een middel, geen doel op zich: de verandering op zich moet het externe signaal vormen van een bepaalde verbetering; de verandering op zich zal een probleem niet oplossen." - Thierry Cattoir (Brand Change)

 

Nog meer redenen om doordacht te rebranden (of net niet - p.91) lees je in het boek Brand Change.


Categorie: News

Ook vragen over merkverandering?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics