Van Louis tot LU

13-09-2018 - Gepost door: Remarkable team

Toen Jean-Romain Lefèvre in 1846 in Nantes terechtkwam om er als patissier te gaan werken en met Pauline-Isabelle Utile te trouwen, kon hij niet vermoeden dat hun initialen de geschiedenis zouden ingaan als het merk ‘LU’.

Het was op 1 februari 1887 dat zoon Louis Lefèvre het bedrijf Lefèvre-Utile of LU oprichtte. Enkele jaren later was LU al uitgegroeid tot een ‘stad in de stad’ van meer dan twee hectaren, waar jaarlijks meer dan vijftien ton koekjes geproduceerd werden, bestemd voor Frankrijk en zijn kolonies. In 2012 werd LU onderdeel van Mondelez International en stond de teller van de jaarlijkse productie op 45.000 ton koekjes.

En ook al is de stad Nantes de thuisbasis van BN (Biscuiterie Nantaise), Cassegrain en Saupiquet, LU is zonder enige twijfel het meest iconische merk van de stad. Het staat voor innovatie en komt het origineelst voor de dag qua reclamecampagnes, verpakkingen, artistiek imago en vorm van de koekjes. Zo deed LU in 1957 beroep op ontwerper Raymond Loewy om het LU logo en de verpakkingen opnieuw uit te vinden.

LU staat bekend om zijn uniek publicitair erfgoed over de hele wereld. Het behoort zelfs tot de geschiedenis van de decoratieve kunst en van de reclame. Een gastronomische geschiedenis met op het menu een reeks interessante objecten die dit weekend te bezichtigen zijn bij Drouot in Parijs alvorens ze te koop aangeboden worden door veilinghuis Leclere op woensdag 19 september.

Bezoek gerust www.drouot.com en www.leclere-mdv.com voor meer informatie.


Categorie: Classic Brands

Ook vragen over merkverandering?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics