Tijger nekt giraf (in de rechtbank)

25-04-2019 - Gepost door: Remarkable team

Sinds 1993 brengt Frito-Lay zijn Tijgernootjes op de markt onder het merk Duyvis: krokante nootjes met een geschakeerd kleurpatroon. De Tijgernootjes zijn uitgegroeid tot een begrip en zelfs bijna een ‘soortnaam’ geworden. Sinds jaar en dag gelden de Tijgernootjes dus als koning van de snackjungle. In 2015 probeerden de krokante & gevlekte Girafnootjes van Intersnack, verkocht bij Aldi, evenwel aanspraak te maken op de troon.

Frito-Lay liet dit niet zomaar gebeuren en claimde dat Intersnack inbreuk maakte op de merken die het uiterlijk van de Tijgernootjes beschermen. De rechtbank van Gelderland geeft in zijn vonnis van 27/03/2019 Frito-Lay gelijk en legt Intersnack een verbod op om Girafnootjes te verhandelen.

Remarkable wijst erop dat een conceptueel gelijkend merk een probleem kan zijn, zeker als ook andere merkelementen verwarring zaaien. In dit geval dus de quasi-identieke productvorm.

Naast een origineel merkteken, kies je dus best ook voor een onderscheidende productvorm! Twijfel je aan het onderscheidende vermogen van je product of merk, leg het vooraf zeker even voor aan Remarkable.


Categorie: News

Ook vragen over merkverandering?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics