Over Nonkels en Zigeuners

07-10-2020 - Gepost door: Remarkable team

Het strekt tot eer en is een teken van wereldse burgerzin, om voortaan je rijst en sauzen als ‘Ben’s Originals’ aan de wereldburger te slijten, i.p.v. als voorheen ‘Uncle Ben’s’. Mars schrapt tegelijk ook het begeleidende embleem, waarbij een oudere zwarte man werd afgebeeld bij de naam. ‘Uncle’, typische nickname voor oudere mannelijke slaven of bedienden in de USA, én dat embleem, stonden in het merklogo sinds 1943. 

Unilever besliste in eenzelfde bui zijn Knorr Zigeunersaus in Duitsland om te dopen tot Knorr Paprikasaus. Omdat die ‘zigeuner’ discriminerend zou zijn.

Times they are changing voorwaar. Alleen zorgen dat de kwaliteit er niet aan inboet én vooral dat de rijkdom van het originele - goedbedoelde - merkverhaal er niet mee verloren mee gaat!

Lees alles over een clever change in Brand Change door Thierry Cattoir!


Categorie: Classic Brands

Ook vragen over merkverandering?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics