Na Brexit ook Tony naar de exit?

31-01-2019 - Gepost door: Remarkable team

Bovenop de eindeloze Brexit discussies, is er in de UK een groep parlementsleden die nog op een andere “leave” aanstuurt: populaire fictieve figuurtjes als Tony de Tijger zouden niet meer gebruikt mogen worden om ongezonde voeding te promoten. Het voorgestelde verbod zou ook betekenen dat tv-personages of superhelden niet meer op de verpakking van junk food mogen staan.

Om kinderen te behoeden voor obesitas op jonge leeftijd en in hun verdere leven, ijvert de ‘Health Select Committee’ om:

  • supermarkten te verplichten om snoep, chocolade en andere ongezonde snacks weg te halen aan de kassa
  • promoties te beperken op junk food, zoals bij aankoop van grote hoeveelheden
  • de lokale overheden de bevoegdheid te geven om het aantal fast food restaurants in hun buurt te reduceren
  • de regering een verbod te laten opleggen van sponsordeals tussen sportclubs & -centra, jeugdcompetities & -tornooien en merken geassocieerd met ongezonde producten
  • sociale media zoals Facebook een beperking op te leggen van junk food reclame voor kinderen.

Categorie: News

Benieuwd naar uw optimale merkstrategie?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics