Monkey business

24-10-2019 - Gepost door: Remarkable team

Mailchimp werd opgericht in 2001 en is uitgegroeid tot een toonaangevend marketingplatform voor kleine ondernemingen. De kernactiviteit van Mailchimp bestaat uit het versturen en beheren van marketing- en e-mailcampagnes gericht op een breed publiek.

Onlangs heeft Mailchimp zijn nieuwe visuele identiteit voorgesteld. Vroeger werden het stijlvolle woordmerk en het ‘Freddie’ icoon steevast apart gebruikt, wat er toe leidde dat het icoon op zich niet altijd herkend werd. Vandaag bestaat het Freddie icoon in vereenvoudigde vorm, met het oog op een betere herkenning in alle mogelijke formaten. Het opgefriste icoon staat ook altijd in combinatie met het solide Mailchimp woordmerk in een geel-zwarte uitvoering, wat een erg sterk logo oplevert.

Dit doet ons denken aan de stralende hergeboorte van het merk Bambix van vorig jaar. Remarkable bereidde in alle stilte de herlancering van dit merkicoon voor. Zowel het nieuw Mailchimp logo als dat van Bambix bevestigen ons advies om merkbekendheid te stimuleren: gebruik waar mogelijk je volledige logo!

Lees ook ‘Personnages de marque’ van Sébastien Rost: ‘encyclopédie des mascottes de publicité’.

beschrijving afbeelding
Categorie: News

Ook vragen over merkverandering?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics