Merkextensie voor gevorderden: Alpro vs. Optimel

02-05-2019 - Gepost door: Thierry Cattoir

Merkextensie blijft boeien. Vaak gaat het fout wanneer de producent te veel vertrekt vanuit zijn productiemogelijkheden. Eerder dan vanuit het standpunt van de consument die het product wel of niet wil kopen. Geloofwaardigheid over de afzender staat daarbij centraal.

Een goed recent voorbeeld is Alpro dat nu ook ijs lanceert, uiteraard plant-based. Wij voorspellen echter dat de even recente Optimel Salades, op basis van groenten en gepasteuriseerde yoghurt, vlug zullen verdwijnen. Gezondheid als centrale merkclaim is zwak en te vaag. Daarmee gom je je melkorigine niet weg.

Waar Alpro vanuit plant-based naar onze mening nog veel verder kan gaan - wanneer Alpro plant-based confituur of zelfs pizza’s?! - moet Optimel voorzichtig manoeuvreren om zijn zuivelorigine niet te verloochenen. Er zijn logischere brandstretches te bedenken.

Thierry Cattoir, Branding Architect

 


Ook vragen over merkextensie?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics