McDonald’s friet & football

17-01-2019 - Gepost door: Remarkable team

De Green Bay Packers is het meest succesvolle American footballteam van de National Football League (NFL). Dankzij een sponsordeal met McDonald’s kregen de fans van de Packers een opmerkelijk cadeau: handschoenen die verwijzen naar de frietzakjes van McDonald’s. Zo werden er 7.000 paar handschoenen uitgedeeld in het stadion van de Green Bay Packers. Het initiatief haalde maar liefst 3.000 verschillende blogs en werd opgemerkt door 34 miljoen gebruikers op Twitter.

De iconische ‘M’ van McDonald’s is een goed voorbeeld van een embleem. Elk embleem is een symbool, maar een symbool is pas een embleem als het op zichzelf kan gebruikt worden. Emblemen zijn vooral terug te vinden in driedimensionale afbeeldingen en ontstonden bij gebrek aan ruimte.

Deze week nog werd het nieuws bekendgemaakt dat het Ierse Supermac een juridische strijd won over het gebruik van het merk ‘BIG MAC’. Binnenkort meer daarover!

 

Bron: WHEELER, Alina. ‘Designing Brand Identity’. John Wiley & Sons Inc, 2017.


Categorie: News

Benieuwd naar uw optimale merkstrategie?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics