Mastercard Melodie

21-02-2019 - Gepost door: Remarkable team

Met zijn nieuwe symbool keert het merk Mastercard terug naar zijn roots. De basis van het nieuwe logo, met de rode en gele cirkel, creëert een eenvoudigere en flexibelere look die beter afgestemd is op digitale toepassingen.

Er zijn gelijkenissen met Shell te constateren. De manier waarop Shell te pas en te onpas enkel zijn embleem toont, noemen we het Shell-syndroom. Mastercard mag dus nooit vergeten om hun naam te tonen, zelfs al hebben ze een sterk embleem. Remarkable pleit ervoor steeds waar mogelijk het gehele logo te gebruiken, dus inclusief je naam.*

Onlangs heeft Mastercard ook een eigen ‘soundlogo’ gelanceerd. Deze geluidsarchitectuur is Mastercards meest recente merkinnovatie. “Het geluidslogo voegt een nieuwe & krachtige dimensie toe aan onze merkidentiteit en wordt essentieel voor de manier waarop mensen Mastercard zullen herkennen in de toekomst” zegt Raja Rajamannar, Chief Marketing & Communications Officer bij Mastercard.

Het ‘acceptance’ geluid bij een betaling.

* Bron: CATTOIR, Thierry. ‘Het KernMerk’. Lannoo, 2004.


Categorie: News

Benieuwd naar uw optimale merkstrategie?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics