Laatste België – Holland?

17-10-2019 - Gepost door: Remarkable team

‘Holland’ roept al langer dan vandaag het clichébeeld op van tulpen, molens, kaas en wiet. De Nederlandse overheid zou dit liever anders zien en hun land voortaan promoten als ‘The Netherlands’.

In het verleden is voor ‘Holland’ gekozen omdat het beter bekt voor buitenlanders. Het probleem is dat de term slechts verwijst naar twee provincies in Nederland. De Nederlandse organisatie van het Eurovisie Songfestival in 2020 is in ieder geval een buitenkans om ‘The Netherlands’ internationaal op de kaart te zetten.

Ook bij Remarkable kan je terecht voor regional branding expertise in al zijn diversiteit. Zo creëerden we de door de Europese Unie beschermde geografische aanduiding (BGA) O’de Flander, het Certus kwaliteitslabel, het promotiemerk voor de Belgische voedingsindustrie food.be & het streeklabel Meetjesland.


Categorie: News

Ook vragen over merkverandering?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics