It stays in the family / bubble van LU tot Mars

06-08-2020 - Gepost door: Remarkable team

Over familiemerknamen: waarvoor staat LU? BMW? Mars?

Het tijdperk van de puur beschrijvende bedrijfsnamen (The Coca-Cola Company) of van historische bedrijfsnamen, naar plaats van oorsprong (Raleigh), naar stichtersfamilie (Mars) of acroniem is grotendeels voorbij.

De pioniers in de ondernemingswereld gebruikten steevast hun eigen familienaam als merknaam. Denk even aan Michelin, Philips en Mars om er maar enkele op te sommen. Later volgde een verschuiving naar meer productbeschrijvende namen zoals IBM, Volkswagen of namen die verwijzen naar grotere samenwerkingsverbanden zoals AEG en BMW Group (Bayerische Motoren Werke).

Recent zien we een verschuiving van de beschrijvende namen richting namen die de missie of de visie weerspiegelen van het (corporate) merk zoals Belgacom > Proximus.

Tip: een tentoonstelling over een van de bekendste samenwerkingsverbanden is Lefèvre-Utile uit Nantes, beter gekend als Lu Biscuits. Onderweg in de TGV lees je er alles over in Brand Change. Wees veilig!

Brand Change is vanaf deze week te vinden in de Standaard Boekhandel of koop een (gesigneerd) exemplaar via de webshop


Categorie: News

Ook vragen over merkverandering?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics