FREIXENETs 'remarkable' merkextensie: nu ook prosecco

16-08-2018 - Gepost door: Remarkable team

Hét cavamerk Freixenet brengt voortaan ook prosecco onder zijn merk. Geloofwaardig, gedurfd? Even terug in de geschiedenis: 150 jaar terug start de familie Sala in Catalonië met cava. Vooral door het huwelijk van Dolores Sala, wijnbouwster, met de jongste zoon van het wijnhuis ‘La Freixeneda’, Pedro Ferrer Bosch, nickname ‘Freixenet’, start de verovering van de wereld. Vandaag wereldwijd het nummer 1 merk in cava.

Een Spaans schuimwijnmerk dat een Italiaanse prosecco lanceert. Volgens Patricia De Muynck, CEO Benelux van de groep, heeft Freixenet de ambitie om dé referentie te worden binnen de mousserende wijnen.  Net zoals ze voor cava deden, willen ze ook het premiumgehalte van de prosecco productcategorie bevorderen. Een goede distributie en een aanstekelijke promotie moet dit ondersteunen.

Net zoals wij bij Remarkable eerder Alpro mochten helpen verbreden van soja naar plant en Daikin van airco naar climat management, vinden we deze stap van het merk Freixenet verstandig.

Van ‘enkel cava’ naar ‘mousserende wijn’ stelt de toekomst van het merk veilig en verbreedt zijn spectrum. Ook gezien de markt en de consument rijp zijn, met een verschuiving naar de minder zoete prosecco.

De Muynck sluit niet uit dat ook andere schuimwijnen, zoals champagne of crémant onder de merknaam Freixenet komen. Voor champagne lijkt ons dat een stap te ver. 

Intussen raden we Freixenet aan hun website wat te herwerken, want die blijft dominant cava uitstralen. En vooral ook hun cava niet te verwaarlozen: de prosecco krijgt wel een zeer verzorgde aankleding. Maar nu eerst even proeven van die prosecco!

 

prosecco


Categorie: Classic Brands

Ook vragen over merkverandering?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics