Een wereld zonder FCB

25-10-2018 - Gepost door: Remarkable team

FC Barcelona bestaat al sinds 1899. De fiere Catalaanse club laat nu de afkorting ‘FCB’ vallen uit haar wereldbekende logo.

Barça klopte op woensdag 24 oktober in de Champions League het Inter Milaan van Nainggolan. Zondag komt Real Madrid op bezoek voor El Clásico¸ voor het eerst zonder Ronaldo die nu bij Juventus alle aandacht naar zich toetrekt.

Over Juve schreef Remarkable eerder 'A matter of black & white' rond de drastische modernisering van hun iconische wapenschild. Barcelona kiest voor een subtielere aanpak en laat het logo geleidelijk evolueren.

Het huidige FCB-logo kent zijn oorsprong in 1910, met bovenaan links  het kruis van Sint George, de patroonheilige van Catalonië, rechts de kleuren van Catalonië, en daaronder de clubkleuren en de letters ‘FCB’.

De huidige rebranding, of debranding, doet de afkorting verdwijnen uit het logo. Niet geheel onlogisch in tijden van digitale & sociale media, want een logo zonder tekst is gemakkelijker weer te geven op elektronische schermen. Remarkable verwijst naar andere merken die het FC Barcelona al met succes voordeden: Apple, McDonald’s, Starbucks en Nike met de Swoosh.


Categorie: News

Benieuwd naar uw optimale merkstrategie?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics