Bambix conquers Alibaba

27-10-2020 - Gepost door: Remarkable team

Toen Danone besloot Alpro over te kopen, zette zich omwille van het EU concurrentiebeleid een ketting van gedwongen merkverkopen in gang. Zo kocht de Belgische zuivelfabrikant Inex een ietwat ingedommelde maar parel van een (kinder)merk Bambix.  

Vanuit onze rijke ervaring met onder meer de ontwikkeling van Yazoo (Campina) en het uitbouwen van een eigen karakter - beertje Bambix - werd het merk Bambix herboren! Nu ontdekt door Alibaba, kunnen dra alle ouders ter wereld en hun proevende baby’s kennis maken met de wondere Bambix wereld.

Remarkable hielp Inex met het op punt stellen van de hergeboorte van het Bambixmerk qua merkenstrategie en qua design. Qua merkenstrategie ging het daarbij om het juiste endorsement ten opzichte van Inex en de mogelijke merkextensie. Qua design betrof het de eerste verpakkingen, inclusief gebruik van eigen symbolen, rekening houdend met warenwettelijke vereisten én vooral met de specifieke doelgroep. Die doelgroep is dubbel: het stilaan waarnemend kind en de gerust te stellen ouder, beiden gebaat bij groeimelk.


Categorie: News

Ook vragen over merkverandering?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics