Brand Strategy

Enkel gezonde, evenwichtige en goed uitgegroeide bomen springen eruit in het bos. De juiste Brand Strategy kan uw bedrijf eenzelfde zichtbaarheid, herkenbaarheid en uitstraling geven.

Enkele voorbeelden

Colruyt > Collishop > Cookozi Steeds meer mensen hebben de ambitie om zich in de keuken uit te leven als een echte 5-sterren chef, al dan niet geïnspireerd door de…

Bostik. Stronger Bonds, Better Life Bostik is de ontwikkelaar, producent en wereldwijde verdeler van een uitgebreid gamma professionele kleefstoffen en kits van hoge kwaliteit. Wat deze dochter van Total onderscheidt…

From soya to plant   A clear brand strategy provides structure and clarity, both towards the employees and the market, potential investors and buyers. For several years already, Alpro relies…

Efficiënte contactoren In 2008 besliste GE Power Controls om een van zijn belangrijkste relais te rebranden. Remarkable werd ingeschakeld om in deze technische materie te duiken met het oog op…

Hoewel elke opdracht op specifiek maatwerk berust, kunnen we merkstrategie projecten opdelen volgens de meest voorkomende achterliggende noden.
 

Name Change

Een naamsverandering is drastisch, maar kan nodig zijn vanuit uiteenlopende strategische overwegingen:

  • Internationalisering van het bedrijf – relevant voorbeeld: Escolys
  • Fusies en overnames – relevant voorbeeld: Cytec
  • Rationalisering – relevante voorbeelden: Bonar, HUB
  • Afwijking tussen het merk en de inhoud – relevant voorbeeld: Smartphoto
  • Technische problemen van juridische of linguïstische aard – relevant voorbeeld: Xandres
  • Crisis – relevant voorbeeld: Belfius
     

(Her)Positionering

Corporate Brand Strategy heeft ook te maken met de optimale positionering van uw bedrijf in de markt en kan oplossingen bieden wanneer u op zoek bent naar de positionering van een nieuw merk of naar de herpositionering van een bestaand merk.

Relevante cases: Bostik, Alpro en Daikin.
 

Branding Architecture

Een duidelijke visie op uw merkenstructuur is cruciaal voor een heldere communicatie. Als u zelf door de bomen het bos niet meer ziet, hoe hulpeloos moet uw doelgroep zich dan niet voelen. Soms is een rationalisering van uw merkenportefeuille aangewezen, een snoeibeurt als het ware om achteraf beter en gezonder te groeien.

Relevante cases: DesleeClama, bpost, Betafence en Barco.
 

Market Research

Tijdens het proces van merkcreatie en (re)branding kan het interessant zijn om via Market Research uw doelgroep actief te betrekken bij de uiteindelijke strategische keuzes.

Relevante case: CD&V.
 

Heb je een concrete vraag of wil je meer weten over onze diensten?
Geef ons een seintje en wij helpen u graag verder.

Vragen over welke aanpak het best bij u past?

Contacteer ons...

Lavagraphics