Brand Protection

In de voorbije 25 jaar heeft Remarkable een uitgebreide ervaring opgedaan in het advies en depot van merken en modellen voor een groot aantal klanten in uiteenlopende sectoren en regio’s.

Enkele voorbeelden

bpost is in België de nummer één van de postoperatoren en de voornaamste universele dienstverlener. bpost biedt diensten aan op het vlak van geadresseerde en ongeadresseerde post en efficiënte, kwaliteitsvolle…

Remarkable beheert de volledige merkenportefeuille van Roularta Media Group. Roularta Media Group verkoos Remarkable als vaste partner op vlak van bescherming van de intellectuele eigendom, specifiek voor onze persoonlijke aanpak…

Voor de koepelorganisatie van de openbare instelling Universiteit Gent beheert Remarkable alle merken- en modellenrechtelijke zaken. De Universiteit Gent is met meer dan 41.000 studenten en 9.000 personeelsleden een van de…

Eandis verzorgt in 234 steden en gemeenten de exploitatie van het distributienetwerk van aardgas en elektriciteit. Remarkable is vaste partner van Eandis in alle merken- en modellenrechtelijke zaken.     

Uw merk registreren is uw merk beschermen.

Uw merk registreren gaat over het beschermen van al uw dagelijkse inspanningen. U verbindt uw naam en logo aan al uw communicatie: van de e-mailings en website, over folders en advertenties tot beurzen en elke inspanning die uw bedrijf levert om een goede naam op te bouwen.

U kan zich beschermen tegen een concurrent die wil profiteren van uw merkbekendheid en goede naam om zelf winst te maken.

Nog beter, dankzij een merkregistratie voorkomt u ook dat een ander geregistreerd merk zich verzet tegen het verdere gebruik van uw merk…

Remarkable helpt u te bepalen voor welk territorium u best bescherming zoekt. Wil u beschermen in de Benelux, Europa, internationaal of in specifieke landen? Wij begeleiden u hierbij.

Welke merktekens komen in aanmerking voor registratie?

Alle eenduidige herkenningstekens van uw bedrijf en activiteit komen in aanmerking voor registratie. U kan alle tekens en uitingen waarmee u zich als merk onderscheidt van de concurrentie registreren en dus anderen ervan weerhouden om die ook in te zetten:

  • uw merknaam: dit kan de naam zijn van een product of van uw bedrijf
  • uw logo: het beeldmerk dat u overal laat terugkomen, en dat uw merkwaarden weergeeft
  • uw slogan: de origineel gevonden slagzin, waarmee u klanten overtuigt en behoudt
  • een bepaalde vorm waaraan iedereen uw gekende kwaliteit herkent
  • een kleurencombinatie, een geluid…

Hoe gaat u te werk?

Remarkable staat u bij in de voorbereiding en optimalisering van de bescherming van uw merken. Wij nemen u mee door het volledige proces en besteden daarbij speciale aandacht aan:

  • het voorafgaande onderzoek
  • de keuze van de klassen
  • de omschrijving van de klassen
  • het opvolgen van de merkaanvraag, doorheen de oppositietermijn tot aan de registratie
  • de opvolging tot aan de vervaldatum, 10 jaar na de aanvraag

Remarkable wordt uw partner!

Remarkable is reeds 25 jaar gespecialiseerd in merkontwikkeling en verzorgt aansluitend altijd de bescherming ervan. Niet alleen de investering om uw merk te ontwikkelen is van het grootste belang. Ook de dagelijkse inspanning om het doen groeien en opvallen bepalen de noodzaak van merkbescherming.

Remarkable zal uw situatie altijd bekijken vanuit marketing-juridisch perspectief, waarbij steeds een gebalanceerd team samen uw registratie project aanpakt.

Onze klanten loven onze persoonlijke en professionele aanpak, en daarbij maken we geen onderscheid tussen internationale klanten of een ambitieuze KMO die het nodige belang hecht aan zijn imago, en erin wil investeren.

Vragen over welke aanpak het best bij u past?

Contacteer ons...

Lavagraphics