Brand Naming

De juiste bedrijfsnaam zorgt voor een draagkracht en geloofwaardigheid. Hij verankert uw bedrijf in het heden en creƫert groeikansen naar de toekomst toe.

Enkele voorbeelden

Aansluitend op de merkontwikkeling van het nieuwe DIY brand Handy Home, zorgde Remarkable voor een gerichte bescherming van de merken, naam, logo en embleem in de Benelux en Frankrijk.

Lumineus idee GE Industrial Belgium vroeg Remarkable een nieuwe naam te bedenken voor een lichtschakelaar die ten allen tijde een correcte elektriciteitsaanvoer garandeert, wat resulteert in een belangrijke vermindering in…

Smart Print + Doc solutions De printbedrijven Druco en Mitto bieden hun klanten een full service oplossing wat betreft digitale tekst- en beeldverwerking, offset, mailing en document management. Druco is…

Vezelcement gevelpanelen Etex Group ging op zoek naar een sterke en wereldwijd bruikbare merknaam voor zijn meest prestigieuze productgamma: architecturale vezelcement panelen. De specifieke differentiatie van deze design panelen: ze…

De ideale merknaam bevat, net als een zaadje, alle genetische informatie die nodig is om als bedrijf tot een sterke, gezonde en evenwichtige boom uit te groeien.

Bij de creatie van een merknaam vertrekken we vanuit de kernwaarden van uw bedrijf, vanuit de markt die u benadert en vanuit uw toekomstvisie. Waar staat uw bedrijf voor? Wie wil u bereiken? Waar wil u morgen staan?

Het antwoord op deze vragen vertalen we bij de merknaamontwikkeling in een passende merknaam die duidelijk uw boodschap en uw KernWaarden en KernWoorden uitdraagt, uw beloftes onderstreept en de unieke persoonlijkheid van uw bedrijf in de verf zet. Rekening houdend met de taalkundige en juridische criteria die van toepassing zijn.

Bij de aanpak van uw opdracht maken we bij Remarkable gebruik van een aantal krachtige tools. Sommige daarvan hebben we zelf ontwikkeld, andere zijn bestaande tools die we intern verfijnd hebben. Voor de creatie van uw nieuwe naam kunnen we 4 technieken hanteren: de BrandClassic, de BrandStorm, de BrandCheck of BrandQuest.

  • De BrandClassic speelt zich grotendeels bij ons af, met een minimale tijdsinvestering van uw kant. De gecreëerde namen worden gescreend op marketing-, taalkundig-cultureel en merkenrechtelijk vlak en zijn (fonetisch) identiek beschikbaar in de meest relevante klassen en regio.
     
  • Voor een BrandStorm werken we samen met uw eigen creatieve taskforce. In een inspirerende brainstormingsessie creëren we eerst honderden merknamen om er finaal de sterkste shortlist uit te selecteren.
     
  • Bij de BrandCheck evalueren we namen die door u zelf werden bedacht. In eerste instantie op merkenrechtelijk vlak, maar indien nodig ook op marketing- en taalkundig-cultureel niveau.
     
  • BrandQuest is een aanvullende techniek waarbij een adverteerder de consument rechtstreeks wil betrekken bij het proces van naamcreatie. Bijvoorbeeld in het kader van een verkoopspromotie of om de band met het merk extra te versterken.

Vragen over welke aanpak het best bij u past?

Contacteer ons...

Lavagraphics